понеділок, 28 листопада 2011 р.

Декадент - Іван Франко


автор: Галицька Д.

31 коментар:

  1. Віршований розмір: п’ятистопний ямб.
    Ідея: Сорокалітній автор ще не зрікся "давніх ідеалів" і не пізнав жахливу самотність "днів журби". У пору "Зів'ялого листя" він бачить себе, свій рід "прологом" нової, переломної доби. "Вигодуваний твердим мужицьким хлібом", І.Франко переконаний в історичній перспективі свого народу, "що вгору йде, хоч був запертий в льох". Його життєвий оптимізм, елементарна сила "хлопської крові" явно суперечили присмерковій естетиці декадансу.
    Тема: автобіографічний портрет "цілого чоловіка", цілого творця, який змушений був винести на "розпуття велелюдне" свої життєві символи віри, своє поетичне бачення світу. У "подвійній душі поета" (А.Крушельницький) ясно змагаються два мотиви, дві "ціхи" його мистецького таланту: радісне чуття боротьби і праці та власні жалі і болі, сконцентровані у тому самому "моменті", коли "трагізм особистого життя часто вплітається в терновий вінок життя народного".
    Синтаксично-стилистичний аналіз:
    Більш всього – іменників, котрі допомагають нам конкретизувати твір: це предмети, почуття, думки.
    Речення-повні, допомагають побачити усю глибину картини.

    Один з моїх найулюбленіших віршів, причин цього назвати не можу. Мабуть цей вірш сподобався тим, що у ньому йдеться мова не про "ой, як мені погано без тебе, жити не можу - пойду повішуся" і все таке. А тут йдеться мова про заклик до боротьби, у вірши ми бачимо самого, справжнього Франка. Цім і подобається.
    Анастасія Жвік.

    ВідповістиВидалити
  2. Напишу аналiз "Чого являешся менi..." тут,бо не знайшов,куди-вибачте.
    Збiрка:"Зiв'яле листя".
    Жанр:"Лiричний портрет".
    Римування:Ямб та анафора.
    Тема:Лiричний герой оказався "жертвою" нероздiленоi любовi.Образ тоi,що "серце надiрвала"не виходить у поета з голови через тяжку гiрку любов.Проте герой благае,щоб хоч увi снi його серце оживало й "жвавiше грало",як колись..
    Iдея:показати,як вмiе кохати людина, i в той же час страждати через таку невзаемну любов.Привзнести це щире та палке,проте болiсно-безвихiдне почуття.
    Худ.засоби:
    повторення(чого являешся менi у снi)епiтети(чудовi, яснi очi)порiвняння(немов криницi дно студене)

    ВідповістиВидалити
  3. Коли багато художніх засобів в творі, це завжди робить його насиченим якимсь дуже сильним почуттям, в цій поезії - це здивованість й образа на несправедливі звинувачення. Власне я ніколи не читала критики на мої твори,а тільки вислуховувала.Та коли я читала "Декадент", мені здалося, що я відчуваю те, що відчував Франко...
    Художні засоби в поезії "Декадент":
    епітети: боротьби життя, празник життя,
    інверсія: "Ти взяв один з мого життя момент", "і слово темне відшукав та вчене"
    метафори:"слово темне", "син народу"
    метонімії: "І Русі возвістив","народ,що в гору йде"
    можна назвати гіперболою:"Та ще ж оскомини хронічної немаю, катар кишок до мене не прилип..."
    Також в творі багато ріторичних питань, які виражають здивування і нерозуміння такого звинувачення: "Я декадент?","Який же я у біса декадент?"

    ВідповістиВидалити
  4. Катерина Куринная30 листопада 2011 р. о 19:26

    "Ти взяв один з мого життя момент"
    Люди помічають тільки те що треба,те що потім може їм знадобиться.Щуринскій i був одним з такіх.Крітік звернув увагу на одну сторону життя Франка, і вже охарактеризував його особистість та творчiсть.
    "А боротьби життя мені не страх",-не боїться Iван Франко труднощів,як i у своэму життi,так i в життi народа.Як сам вiн себе i називав "Я син народу".
    Мета цього вiрша-донести,що в його поезії зустрiчаэться нота важкого життя,почуттiв,труднощiв,але вiн i патрiот!Його хвилює життя народу, він відданий своїй батьківщині.Вiн любе Україну.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. мета цього вірша , доказати те що він не декадент , а й те що він виступає проти декедества,,адже письменник повинен бути згідним з народом і з його думками,отакто)

      Видалити
  5. Багато звукових дiсонансiв: "в власне", "про процент", "я i охрип", що використовуються, щоб придати вiршу полемiчностi.
    Алюзiя на "Великих льох".

    ВідповістиВидалити
  6. люди, спасибо вам большое!!!** не знаю, чтоб без вас делала))))

    ВідповістиВидалити
  7. будь ласка напишіть повідомлення на тему: "Проза М. Коцюбинського".....

    ВідповістиВидалити
  8. Що таке декадент? Це представник занепадничого руху в мистецтві. Франко заперечує пренадлежність до цих людей. Звістно, адже саме він докладав всі свої сили до покращення становища українців та їх культурного життя. Ця насправді велика людина навчилася любити життя, землю, в якій він народився, національність, що із поднятою головою відстоювали його діди. Саме цього він намагається навчити інших - не бути байдужими. Боротися та відстоювати місце під сонцем, адже байдужість - найстрашніше що є в нашому житті. Отже Франко призиває послідувати за собою, у краще майбутнє, яке можуть зробити самі люди.

    ВідповістиВидалити
  9. Петраков Василь23 листопада 2012 р. о 19:02

    Франко говорить іншим що не можна бути байдужими. Потрібно бути патріотом. Франко вчить любити Україну і домагатися її свободи. Якби не Іван Франко то не відомо який би зараз була Україна. Він закликає йти по його стопах, віддавати все за гарне майбутнє України.

    ВідповістиВидалити
  10. Мені здаеться,що у цьому вірші дуже точно передаеться ціль творчості І.Франка. Адже національна спрямованість його поезії і є головною рисою його творів.У вірші відображен справжній поет,життевим та творчим завданням якого є служіння своему народу.

    ВідповістиВидалити
  11. Франко був просвітником. Він закликав народ, щоб вони боролися. Він закликав людей за допомогою своїх віршів. Він був промінцем надії в темному небі гноблення з боку Австро-Угорщини.

    ВідповістиВидалити
  12. Франко займався дуже небезпечною діяльністтю, він хотів добитися незалежності України. Для нього, мабуть, література не була так важлива, як настроення народних масс на революцію, підвищення духу. Він хотів передати в народ все те, що відчував сам, щоб добитися того, чого хотів.

    ВідповістиВидалити
  13. Я вважаю, що цей твір - це вираження життєствердної позиції Франка,це закликання народу до якісь дій у сторону кращого життя.У цьому і э головна творча ціль Франка-просвітлення та допомога людям знайти себе.(Жукова Ліза)

    ВідповістиВидалити
  14. Мені требо написати аналіз Декаден,Франко,допоможить.

    ВідповістиВидалити